Regulamin
- Niniejszy regulamin określa warunki najmu krótkoterminowego MARINUS APARTMENTS, zamieszczonych na stronie marinus.apartments@gmail.com oraz na portalach rezerwacyjnych. Dokonanie rezerwacji oraz zameldowanie się jest równoznaczne z zapoznaniem się oraz zaakceptowaniem postanowień niniejszego regulaminu.
- W celu dokonania rezerwacji prosimy o kontakt pod adresem e-mail: marinus.apartments@gmail.com lub pod numerem telefonu: 0048 889 755 094. Rezerwacje mogą być także dokonywane poprzez portale rezerwacyjne.
- Dokonanie rezerwacji stanowi jednocześnie zawarcie umowy najmu apartamentu między Marinus Apartments Agata Borys, a Klientem, na warunkach określonych w niniejszym regulaminie i cenniku.
- Celem potwierdzenia rezerwacji konieczna jest wpłata zadatku w wysokości 30% kwoty należnej za pobyt w przypadku rezerwacji zwrotnych oraz 100% kwoty należnej za pobyt w przypadku rezerwacji bezzwrotnych.
- W przypadku rezygnacji z pobytu do 14 dni przed planowaną datą zameldowania, w przypadku rezerwacji zwrotnych, kwota zadatku jest w pełni zwracana. W przypadku późniejszego odwołania rezerwacji, kwota zadatku nie podlega zwrotowi.
- W przypadku rezygnacji z pobytu, w jakimkolwiek czasie, w przypadku rezerwacji bezzwrotnych, należność za pobyt nie podlega zwrotowi.
- Pozostała kwota należności za pobyt, w przypadku rezerwacji zwrotnych, płatna jest po przyjeździe gościa, gotówką lub kartą płatniczą.
- W przypadku okoliczności związanych z pandemią COVID-19, tj.: specjalnych wytycznych lub ograniczeń rządowych, zamknięcia obiektów noclegowych, obowiązku odbycia kwarantanny lub pozytywnego wyniku testu gościa na koronawirusa, nasza polityka jest elastyczna i oferujemy możliwość bezkosztowej zmiany terminu rezerwacji. Wówczas wpłacona kwota, odpowiednio na ofertę zwrotną lub bezzwrotną może zostać wykorzystana na pobyt w innym, dogodnym terminie. W przypadku chęci odbycia pobytu w sezonie wyższym, konieczna będzie dopłata do cen obowiązujących w danym sezonie.
- Przy zameldowaniu pobierany jest także obligatoryjny w Gdańsku dla osób dorosłych, przy pobytach powyżej 1 dnia, podatek miejski. Podatek miejski jest płatny gotówką. Kwota podatku jest naliczana zgodnie z długością pobytu, ilością gości oraz stawką ustaloną przez władze miasta na dany rok kalendarzowy.
- Jeżeli gość zakończy pobyt przedterminowo, z przyczyn niezależnych od właściciela apartamentu, pobrana za pobyt należność nie zostanie zwrócona.
- Przy zameldowaniu pobierana jest także kaucja zwrotna na poczet zniszczeń w wysokości 500 zł od apartamentu. Kwota kaucji jest preautoryzowana na karcie kredytowej gościa. Po wyjeździe gościa i sprawdzeniu stanu apartamentu, kwota autoryzacji jest zwalniania. W przypadku wystąpienia zniszczeń, karta kredytowa gościa jest obciążana. W szczególnych sytuacjach możliwa jest wpłata kaucji gotówką, jednak zwrot kaucji następuje na wskazane przez gościa konto bankowe.
- Minimalny czas wynajmu apartamentu to dwie doby, chyba, że publikowana na stronie internetowej lub na portalach internetowych oferta stanowi inaczej.
- Doba hotelowa obowiązuje od godz. 15.00 do godz. 11.00 w dniu wyjazdu. Możliwe jest przybycie do apartamentu lub jego opuszczenie o innych godzinach po wcześniejszym ustaleniu tego z zarządcą apartamentu.
- Przybycie do apartamentu w godzinach 19.00 – 0.00 obciążone jest opłatą w wysokości 100 zł. Możliwość zameldowania po godzinie 22.00 musi każdorazowo być ustalona z zarządcą obiektu.
- Po uprzednim ustaleniu z zarządcą apartamentów, możliwy jest self check-in.
- W apartamentach obowiązuje cisza nocna od godziny 22.00 do godziny 06.00. Z racji usytuowania apartamentów w budynkach mieszkalnych, nieprzestrzeganie tego punktu grozi natychmiastowym zerwaniem umowy najmu i wezwaniem policji w trudniejszych przypadkach oraz podlega karze grzywny w wysokości 200zł z art.51.1 Kodeksu Wykroczeń. Informujemy, że zarówno goście apartamentów, jak i mieszkańcy całego budynku są upoważnieni do zgłaszania wszelkich incydentów bezpośrednio do zarządcy.
- W apartamentach zabronione jest organizowanie wszelkich imprez mogących zakłócić spokój innym mieszkańcom budynku, oraz spożywanie nadmiernej ilości alkoholu.
- W apartamentach, jak i w całym budynku mieszkalnym obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów oraz świeczek. W przypadku złamania tego zakazu, gość zostanie obciążony opłatą w wysokości 500 zł.
- Na terenie obiektów obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt. W przypadku złamania tego zakazu, gość zostanie obciążony opłatą w wysokości 500 zł.
- Apartamenty nie są hotelem w rozumieniu prawa, więc po zakończeniu pobytu prosimy o podstawowe posprzątanie apartamentu, aneksu kuchennego i łazienki. „Podstawowe posprzątanie” oznacza: sprzątnięcie aneksu kuchennego, pozmywanie naczyń, opróżnienie lodówki, zaścielenie łóżek i złożenie ręczników w jednym miejscu w łazience. Prosimy pamiętać o wyrzuceniu śmieci i zabraniu Państwa przedmiotów. Pozostawienie apartamentów w wyjątkowym nieładzie będzie powodowało naliczenie dodatkowych opłat za sprzątanie.
- Właściciel jak i osoba zarządzająca apartamentem nie ponoszą odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie: pieniędzy, dokumentów lub innych ważnych lub kosztownych dla Państwa przedmiotów. Prosimy o każdorazowe zamykanie drzwi wejściowych na zamek, zarówno podczas przebywania w apartamencie jak i podczas nieobecności.
- Gość apartamentu ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia, zniszczenia lub braki przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych apartamentu powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek szkód gość powinien zawiadomić osobę zarządzającą apartamentem niezwłocznie po ich stwierdzeniu.
- Prosimy o nie używanie ręczników do celów czyszczenia butów oraz usuwania makijażu. W przypadku rażącego zabrudzenia ręczników uniemożliwiającego ich skuteczne wypranie, gość zostanie obciążony kwotą 30 zł na jeden ręcznik.
- Prosimy o szczególne pilnowanie kluczy do apartamentu i pilota do bramy garażowej, jeżeli jest on na wyposażeniu danego apartamentu. W przypadku ich zgubienia, gość będzie musiał liczyć się z kosztem 300 zł.
- Gość apartamentu nie może go podnajmować jakimkolwiek osobom trzecim, a osoby trzecie przebywające w apartamencie zobligowane są do jego opuszczenia do godziny 22.00.
- W przypadku powiadomienia administratora apartamentu przez innych gości lub mieszkańców budynku, o naruszeniu któregokolwiek z punktów powyższego regulaminu gość powinien zdawać sobie sprawę, iż umowa najmu może zostać zerwana w trybie natychmiastowym z zachowaniem pełnej zapłaty za niewykorzystane dni pobytu.
- Zarówno właściciel, jak i zarządca apartamentu zobowiązują się do dołożenia wszelkich starań w celu realizacji umowy w sposób sumienny i uczciwy.
- Przekazanie apartamentu odbywa się poprzez:
- przedstawienie przez gościa dokumentu tożsamości
- podpisanie umowy najmu apartamentu i uregulowanie płatności za pobyt z tytułu rezerwacji apartamentu, w sytuacji, gdy opłata nie została jeszcze dokonana
- wykonanie preautoryzacji na karcie kredytowej klienta na kwotę 400 zł na poczet kaucji
- prezentacja apartamentu i wydanie kluczy
28. Obowiązuje opłata w wysokości 100 zł za pobyt za sprzątanie końcowe.
ZASADY REZERWACJI ONLINE
I. REZERWACJA
- Rezerwację uważa się za potwierdzoną z chwilą dokonania płatności wymaganej przedpłaty – w wysokości i terminie wskazanym w szczegółach dokonanej rezerwacji na stronie internetowej obiektu, na portalu rezerwacyjnym lub w e-mailowym potwierdzeniu rezerwacji.
II. ANULOWANIE I ZMIANY REZERWACJI
- Niewpłacenie przedpłaty w wymaganym terminie powoduje automatyczne anulowanie rezerwacji.
- Anulowanie lub zmiana rezerwacji są możliwe poprzez link zawarty w e-mailu lub przez kontakt z Obsługą. Skorzystanie z linka w e-mailu umożliwia automatyczne, natychmiastowe anulowanie rezerwacji. Możliwość anulacji rezerwacji i ewentualnego zwrotu kosztów uzależniona jest od rodzaju dokonanej rezerwacji i oferty, z której Klient skorzystał.
- Niewykorzystanie całości pobytu przez Gościa na skutek późniejszego przyjazdu niż wynika to z terminu rezerwacji bądź wcześniejszego wyjazdu, nie skutkuje obniżeniem lub zwrotem części płatności za usługę.
III. USTALENIA KOŃCOWE
Osoba dokonująca rezerwacji online ponosi odpowiedzialność za prawidłowość danych podanych w formularzu rezerwacyjnym. Obiekt noclegowy nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowy wybór terminu pobytu lub błędnie wprowadzone dane w formularzu. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, których nie można skorygować poprzez edycję rezerwacji, prosimy o pilny kontakt z Recepcją.
Dane kontaktowe dostępne są w zakładce „Kontakt”, w górnej części kalendarza rezerwacji oraz w e-mailach.
Integralną częścią regulaminu są formularze zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz klauzule informacyjne.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH DLA KLIENTÓW NAJMU KRÓTKOTERMINOWEGO MARINUS APARTMENTS AGATA BORYS
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako „Rozporządzenie”) informuję, iż:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Marinus Apartments Agata Borys,
dane kontaktowe: ul. Chmielna 71/20, 80-748 Gdańsk, marinus.apartments@gmail.com ;
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą:
- w celu realizacji umowy najmu apartamentu na okres krótkoterminowy (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia), na podstawie dokonanej dobrowolnie przez Panią/Pana rezerwacji za pośrednictwem portalu rezerwacji on-line;
- Pani/Pana dane osobowe będą również przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie administratora, na potrzeby ewentualnej konieczności ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz obrony przed roszczeniami w postępowaniach przed sądami i innymi organami państwowymi (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia);
- na potrzeby prowadzenia dokumentacji księgowej i podatkowej, w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia).
3) odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą:
- dostawca systemu rezerwacji on-line – aplikacji IdoSell Booking - IAI S.A. z siedzibą przy al. Piastów 30, 70-064 Szczecin
- licencjonowane biuro rachunkowe Soprano Sp. z o.o., 81-837 Sopot, ul. Andersa 3/20.
4) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
5) w każdej chwili może Pani/Pan uzyskać kopię swoich danych osobowych przekazywanych p. Agacie Borys, ul. Chmielna 71/20, 80-748 Gdańsk poprzez zgłoszenie wniosku w tym przedmiocie na adres e-mail marinus.apartments@gmail.com;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres obligatoryjny, wskazany przepisami prawa podatkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, tj. maksymalnie do lat siedmiu od dnia zakończenia stosunku najmu. Po upływie okresu wskazanego w zdaniu poprzednim dane zostaną trwale usunięte.
7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a w razie przetwarzania danych na podstawie zgody - prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Niniejsze uprawnienia może Pani/Pan realizować poprzez zgłoszenie wniosku w tym przedmiocie na adres e-mail marinus.apartments@gmail.com;
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a od czasu jego powołania – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia;
9) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do zawarcia umowy najmu. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie nie zawarcie umowy najmu.